Wednesday 28 January 2015

Pengajian Kitab Safinatun Najah (Bab Solat)


Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum wbt.

1. Alhamdulillah pada tarikh 4 dan 5 Rabi'ul akhir 1436 Hijrah bersamaan 24 dan 25 Januari 2015 yang lepas, saya berkesempatan menghadiri pengajian selama kira-kira 2 hari yang membincangkan bab solat daripada kitab Safinatun Najah yang sangat terkenal itu.

2. Pengarang kitab ini ialah Syeikh Salim bin Samir al-Hadhrami rahimahullahu ta'ala dan majlis ilmu kami dibimbing oleh al-Fadhil Ustaz Mohamad Khafiz Tohfah hafizhohullahu ta'ala, yang merupakan mudir Pondok Tahfiz al-Hidayah, Bukit Tinggi, Klang.

3. Alhamdulillah, sebagai usaha ulang kaji dan berkongsi ilmu dengan ahli keluarga, saya kumpulkan catatan saya dalam bentuk sebuah buku kerdil berformat pdf yang hanya ada 17 muka surat.

4. Di dalamnya terkandung beberapa nota penting daripada pengajian tersebut dan di bawah saya kongsikan pautan (link) untuk memuat turun (download) ia.

5. Semoga Allah SWT menambahkan bagi kita ilmu yang bermanfaat insya Allah.

6. Saya mohon doa sahabat-sahabat sekalian kepada saya yang sangat faqir lagi dhoif ini.

7. Wallahua'lam. Allahumma solli 'alaa sayyidina Muhammad.

P/S: Program ini dianjurkan oleh the Association of Professional Accounting Students (APAcS) dengan kerjasama Fakulti Perakaunan dan Pusat Zakat UiTM Shah Alam dan bertempat di Pusat Islam, UiTM Shah Alam.

Muat turun nota percuma (pdf) ini di sini
Nota: Macam mana nak muat turun ya?

1. Pautan di atas akan membawa anda ke laman Google Drive.

2. Sila tekan pada simbol 'download' yang ditunjukkan oleh anak panah merah dalam gambar di bawah. Jika masih tak dapat, jangan segan untuk komen di bawah ya? Saya boleh emel terus kepada anda insya Allah. Jazakumullahu khayran kasira.

0 comments:

Post a Comment